Kutatás: még a demokraták szerint sem volt jó elnök Joe Biden
Egy friss felmérés szerint az amerikaiak többsége „gyenge” vagy „átlag alatti” szintre értékelte az elnököt.
Az előző évekhez hasonlóan az idei első negyedévben is komoly, 18 százalékos növekedést produkált az online kiskereskedelem.
Elkészült a GKI Digital, az Árukereső.hu és az Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának 2016-os harmadik felmérése. A számok bíztatóak: 2015 első félévével összevetve, 18 százalékkal nőtt a magyar online kiskereskedelem, megközelítve a 131 milliárd forintos forgalmat.
A második negyedév legnagyobb bevételét, közel 11 milliárd forintot, 2015 azonos időszakához képest 46 százalékos bővülést a szórakoztató elektronika generálta. A növekedésben komoly szerepet játszott a foci EB. Átlagosan 11,2 ezer forintért (tavaly 10 ezerért) vásároltak műszaki cikkeket, a nyár slágertermékeit. A növekedés az olimpia és az iskolakezdés miatt várhatóan folytatódik.
A vásárlásokat az EB körüli marketing-felhajtás is ösztönözte, ráadásul a kereskedők egyre átgondoltabb, előre kidolgozott terv szellemében folytatják marketingtevékenységüket. A stratégiákat azonban még mindig a kampány-szemléletű tervezés határozza meg.
A hazai webáruházak átlagosan négyfajta marketingeszközzel élnek: ár-összehasonlító oldalakkal, keresőoptimalizálással, Google-, valamint Facebook-hirdetésekkel. Egy év alatt a Facebook körül változott legnagyobbat a hazai online kereskedővilág: az érintettek 78 százaléka használja már a közösségi médiumot. A platform közben új vásárlásösztönző megoldásokat (képpont-követés, Instagram-hirdetések stb.) is bevezetett.
Az elérhető kedvezmények szintén növekedtek, mértékük megkétszereződött. A meghirdetett leárazások átlagosan 12 százalékos kedvezményt jelentenek.
A marketingtevékenység növekedése azt eredményezte, hogy száz látogatásból két, pontosabban 2,1 vásárlás lesz. Ez az úgynevezett konverziós mutató, amely persze több tényezőtől, például a marketingeszközöktől és a termékek körétől is jelentős mértékben függ. Míg a vezető számítástechnika 2,6, addig az otthon/kert online áruházai csupán 1,4 százalékot produkáltak.